ONZE LAATSTE REALISATIES – ONZE KLANTEN GETUIGEN:

Het woord is aan Yvan Verougstraete, CEO van Medi-Market.

“In theorie kennen we ons concept, maar vergeet niet dat er een shopper achter zit…”

Wat is de balans van Medi-Market 4,5 jaar na de lancering?

YV: Vandaag hebben we 33 parafarmacies, 18 apotheken en we verwachten nog een grote uitbreiding voor dit jaar. Het project werd gelanceerd in december 2014, na 4,5 jaar hebben we het geluk dat we een concept hebben dat echt goed heeft gewerkt, het is zeer positief! Wat groei betreft, groei verwachten we dit jaar 130 miljoen omzet en volgend jaar 200 miljoen.

Waarom koos je voor Carré om een project van deze omvang in België te lanceren?

YV: Ten eerste had ik al wat voorgeschiedenis met Carré, omdat we al samenwerkten bij Delitraiteur.

Maar we hebben Carré vooral gekozen voor hun inzicht in concepten en hun beproefde methodologie.

Carré heeft de vaardigheden om een abstract concept om te zetten in een concreet project. Ze kijken realistisch naar het basisconcept en bepalen wat haalbaar is en wat niet.

Praat je over expertise op het gebied van retail?

YV: Zeker, vooral wat betreft de shopper begrijpen en de bijhorende methodologie.

In theorie kennen we ons concept, maar vergeet niet dat er een shopper achter zit en daar besteden ze bij Carré veel aandacht aan.

Wat zijn de volgende uitdagingen voor Medi-Market?

YV: We hebben meerdere uitdagingen:

De Italiaanse markt: We willen het Medi-Market concept vooral in Milaan, Turijn en Bologna te ontwikkelen, hiervoor namen we al een onderneming over. We verwachten dezelfde groei als in België.

Online: we willen een tandje bijsteken, met behulp van een sterke omnichannelstrategie. We bouwen aan een nationaal netwerk en willen dit gebruiken als basis voor een belangrijk digitaal beleid.

Het netwerk: we hebben nog veel potentieel voor operationele en commerciële verbetering.

Je beste herinnering tijdens dit avontuur?

YV: Onze eerste workshop samen, het was een hele ervaring om samen te brainstormen en vanaf nul te beginnen.

Carré stak veel tijd in het project en dacht mee na over het concept Medi-Market.

Ik waardeer Carré’s ondernemersgeest. Het is geen multinational, maar een bureau waarmee je een echt partnership mee kunt aangaan.

back-hover

back-hover